dijous, 2 de juny del 2011

Què opino de l’assignatura de TIC-TAC?

Per opinar d’aquesta assignatura penso que és necessari establir uns punts forts i convenients a mantenir de cara al curs vinent i uns punts febles que s’haurien de millorar i/o canviar de cara el curs vinent.

Punts forts a mantenir pel curs que ve:
  • Contingut força interessant.
  • Pràctiques mínimament útils per a dominar millor el món de la tecnologia i la informàtica de la comunicació.

Punts febles que caldria millorar:
  • Metodologia pobre, només es feia ús del mètode expositiu, monotonia, etc.
  • Mala organització temporal, ja que per activitats complicades disposàvem de poc temps i se solapaven amb altres activitats, i en canvi, a principi de curs, vam destinar molt temps a activitats molt senzilles. Per tant, se’ns han acumulat moltes practiques a final de curs, quan anem més atabalats i amb menys temps per dedicar a les activitats creatives.
  • Considero que els programes i activitats a fer durant aquesta assignatura han estat poc explicats i poc treballats a classe, ja que quan s’explicaven no se’ns mostrava el seu funcionament ni les seves propietats aplicades, sinó que se’ns mostrava un exemple d’alguna cosa de manera superficial. Hauria estat millor haver fet classes més pràctiques, posant en pràctica els programes a la vegada que se’ns estava explicant.
  • Penso que se’ns hauria d’haver ensenyat com funcionava la pissarra tàctil, quines propietat té, com aplicar-la en l’educació, etc. Crec que pel futur que tindrem tots els alumnes pressents en aqueta facultat ens aniria molt bé això, possibilitant-nos la practica i l’ús de la pissarra tàctil, ja que no sabem ni tant sols com s’encén. El fet de tenir-la a classe de TIC i no haver-la ni mostrat em sembla una vergonya, ja que no se’ns ha ensenyat el que realment ens serà útil com a futurs mestres i educadors que serem.
  • Ens ha faltat suport i comprensió per part del professorat docent.

En definitiva, considero que l’assignatura de TIC-TAC és molt interessant però que encara queda molt per a dur-la a la pràctica de manera positiva i agradable, ja que encara hi ha moltes mancances a millorar i canviar. Sé que és normal i que encara s’estan adaptant els plans d’estudis, per això penso que és important aprendre dels errors i ser optimistes.



Reportatge de l'ús de les TIC a l'Escola Tabor



 
Amb els meus companys i companyes de grup hem elaborat un reportatge sobre l'ús que fan de les TIC en una escola, a l'Escola Tabor de Santa Perpetua de la Moguda. Primer vam elaborar una history board, on ens vam fer un petit resum de com havia d'anar el reportatge. Després, vam triar un dia i una hora per anar a gravar que anés bé a l'escola. Un cop allà, vam anar analitzant tots els espais per tal d'establir com serien les escenes, les seqüències, els plans, etc. Vam haver de canviar moltes coses de les que havíem pensat prèviament per poder-nos adaptar bé a les circumstàncies del moment. Ens vam trobar que l'escola estava oberta a la nostra visita, ens van ensenyar tot el que feien i ens ho van explicar tot. Els alumnes i professors van mostrar molt interès en la nostra tasca i es van preparar activitats a l'aula on utilitzessin les Tic per tal de poder-ho plasmar en el reportatge. Els alumnes estaven entusiasmats en la seva participació. 

Vam tenir molta feina en el posterior muntatge. Disposàvem de molt material que s’havia de reduir en tres minuts. El resultat d’això va ser que vam decidir posar la “veu en off” de la mestra que entrevistàvem (de qui vam treure gran part de la informació) i mentre passaven les imatges i fragments de vídeo que havíem gravat en les aules, amb els alumnes, etc. Vam tenir molt en compte els diferents plans que teníem, vam coordinar molt bé la música i el seu volum, perquè no es solapés amb la veu, vam enganxar les diferents escenes amb una mateixa línia i ambientació adient, va posar informació escrita davant de cada persona o classe que sortia en les imatges, vam accelerar la velocitat d’algun tros d’imatge, etc. Va ser bastant complicat, ja que quan ja teníem fet el muntatge el vam haver de tornar a fer gairebé de nou per petits errors que vam tenir. 

Finalment, vam exposar el nostre vídeo a la resta de companys i companyes de la classe, on se’ns va valorar força bé.

Per acabar, vull dir que m’ho vaig passar molt bé, sobretot alhora d’anar a gravar, perquè ha estat el primer cop que he viscut en viu i en directe el que és pensar bé com han d’anar els plans, les escenes, les seqüències, la llum i les seves temperatures, els angles, etc. A més a més, el tracte amb les persones de l’escola va ser molt agradable. Realment ha estat un treball profitós i complaent, encara que amb moltissima feina. Tanmateix, ens ha proporcionat ser capaços de ser crítics alhora d’apreciar l’ús que fan les escoles sobre les TIC, i ha quedat palès en els reportatges que aquest ús és molt variat i divers, deixant un gran ventall de colors de perspectives, des d’escoles que gairebé no en fan ús i l’ús que en fan no els surt gaire bé, fins al màxim d’ús viable amb experiències molt bones i enriquidores per l’alumnat.

Aquest reportatge ha estat realitzat per: Ivan Àvila, Jordi Argenter, Anna Bonilla, Alba Estévez i Sergi Serra.